vrijdag 14 november 2014

Slot Car Racing in the Digital Age

Een paar weken geleden schreef ik al een blog over de auteur Robert Schleicher. Nu wil ik het hebben over het laatste boek van hem: 'Slot Car Racing in the Digital Age'.

Een hele mond vol, maar eigenlijk is het gewoon het vierde deel van een serie boeken die gepubliceerd zijn vanaf 2001. Toen ik voor het eerst het boek doorbladerde dacht ik 'al doende leert men'. Over de vorige delen had ik altijd wel wat op te merken. Soms was het slordig, stonden er slechte foto's in of was de informatie totaal overbodig of ver gezocht. Met de 'Digital Age' heeft de auteur eindelijk een boek gemaakt dat door beginneling of ervaren slotracer interessant gevonden kan worden, omdat het boek evenwicht van samenstelling is.

Het boek gaat niet over digitale racebanen, maar is algemeen van aard. De digitale systemen worden wel kort en bondig besproken, maar de informatie die verder wordt behandeld heeft een breder kader, zoals afbeeldingen van baanontwerpen, foto's van thuisracebanen (het mooiste hoofdstuk wat mij betreft) en tips over het maken van een racebaan thuis. Daarnaast wordt er uitgelegd hoe je een auto kunt tunen en worden er 69 slotcars getest.

Geen opmerkingen: