Doorgaan naar hoofdcontent

Slot Angels testje 19x10

Afgelopen week heb ik de nieuwe smalle siliconen banden van Slot Angels uitgeprobeerd. Op de foto zie je de auto's die ik gebruik heb voor de test. Niet op de foto, maar ook voorzien van deze banden is de GT40 van Slot.it. Ik kan nu een lang verhaal schrijven met allerlei tijden en indrukken, maar ik kan het ook kort houden. Dat laatste doe ik, niet alleen omdat een lang verhaal nutteloos is, maar ook omdat mij de tijd ontbreekt.

De tijden van alle modellen is enkele tienden sneller dan de originele banden. Op mijn baan doen de originele (en upgrade) banden van NSR het behoorlijk goed, maar niet zo goed als de siliconen van Slot Angels. Met de banden van Slot Angels heb ik gewoon veel meer grip.
De modellen van Fly (Porsche en BMW M1) zijn er qua snelheid op mijn baan enorm op vooruit gegaan. De originele banden van Fly zijn te hard en glad voor mijn houten racebaan.

Ik ben dus zeer tevreden over deze banden. Ik kan niets negatiefs bedenken. Je moet er goed mee omgaan. Vastplakken op de velgen is soms nodig, maar niet altijd. Dikke-Leo maakt op zijn blog wel een negatieve opmerking bij zijn leuke verhaal over de Classicrace van vorige week. Hij heeft vastgesteld dat de banden niet rond zijn. Ik kan daar alleen op zeggen dat mijn sets wel goed zijn. Nou, meer dan goed: ze zijn fantastisch.

Nee, ik heb geen aandelen bij Slot Angels en ik krijg ze niet gratis, want ik betaal er gewoon voor. Ik ben simpelweg een tevreden gebruiker!

Reacties

MarcStouten zei…
ik sluit aan op jouw ervaringen. Ben ook tevreden met Slot-angels. Geen geklooi met olie, schuren etc.

Af en toe over tape rollen en gaan met banaan!
rsk zei…
IK WAS AFGELOPEN VRIJDAG BIJ SPEEDTRACK IN KAMPEN EN EN WIST NIET ZEKEN OF ER NOU SILLECONEN BANDEN ONDER ZATEN.ROEL BOOD MIJ DAAROP OOK SLOTANGELS AAN,NIETS MIS MEE........

Populaire berichten van deze blog

Racebaan merk keuze

Op dit moment bestaan er vier grote merken die racebanen aanbieden van goede kwaliteit. De fabrikanten zijn Carrera, Ninco, Scalextric en SCX. Ik zet niet alleen de voor- en nadelen van de vier systemen op een rijtje, maar geeft ook adviezen over de aanschaf van een startset. Dit artikel is naast de algemene informatie vooral gericht op het analoge racen.

Algemene adviezen
Ga met het maken van de baankeuze niet over een nacht ijs. Maak jouw keuze weloverwogen. Baandelen koop je niet vaak. Aan een eenmaal gekozen merk zit je min of meer vast. Probeer de verschillende merken uit bij vrienden of je winkelier. Maak geen keuze gebaseerd op de modellen van een merk. Alle 1:32 schaalmodellen kunnen gebruikt worden op alle vier belangrijke racebaanmerken.

Zoek uit of jouw favoriete racebaanshop de accessoires levert van het merk dat je in de toekomst nodig hebt. Onderdelen van auto's of extra baandelen moeten probleemloos verkrijgbaar te zijn.

Koop de grootste startset die je kan veroorlove…

Eerste indruk Carrera Digital 132

Na ervaringen met Ninco, Scalextric, Carrera, Ninco Digitaal, hout en weer Ninco (analoog) ga ik nu weer met Carrera aan de slag. Ik heb besloten om (deels) over te stappen op Carrera Digital 132.

Eind juli heb ik bij Klaas Bos in Putten een partij Carrera baandelen gekocht. Met deze baandelen heb ik een baan uitgelegd op de vloer van mijn woonkamer. Het doel was om diverse analoog modellen te testen op de Carrara ondergrond (fase 1). De hernieuwde kennismaking beviel erg goed. Mijn NSR en Slot.it modellen en BRM auto's reden erg goed op de baanstukken van Carrera. Ik was vooral blij dat de BRM auto's, die overigens schaal 1:24 zijn, omdat ze erg prettig onder controle zijn te houden op de brede baanstukken van Carrera.


De vakantie brak aan en eigenlijk was ik pas van plan om in de maand september met fase 2 te beginnen. Fase 2 is het uitproberen van een startset Carrera Digital 132. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Op de tweede vakantiedag liep ik 'toevallig…

Bouwverslag Pleasuredome 2010

Een racebaan maken van hout kan iedereen. Je moet natuurlijk niet te onhandig zijn, maar met een beetje hulp hier en daar, kunnen alle hobbyisten erin slagen om je eigen ‘droomcircuit’ te maken. Dit is een verslag, plan van aanpak, van mijn houten racebaan Pleasuredome 2010.



Stap 1 – Layout

De belangrijkste stap is gelegen in de voorbereiding van het baanontwerp. Het baanontwerp moet in de meeste gevallen worden aangepast aan de ruimte van de kamer. In eerste instantie koos ik ervoor om de baan – zoals Pleasuredome 2009 – met één kant tegen de muur te plaatsen, waardoor de racebaan prominent in het midden van de racebaankamer kwam te staan. Van dat idee ben ik afgestapt, omdat ik uiteindelijk voor een klassiek recht stuk heb gekozen en de bochtencombinatie zodanig heb afgestemd met de ruimte om plaats te creëren. Met de vorige racebaan was het erg krap in de kamer. Nu is de baan in een hoek geplaatst en is er voldoende plaats voor vier volwassen personen. De lengte van de baan is minder…