maandag 4 april 2011

NSR Corvette C6R

Slotcar NSR Corvette C6R
1071 Body kit white



De Corvette C6R is NSR's eigen antwoord op de Mosler. De Mosler van NSR is namelijk een van de snelste standaard slotcars die verkrijgbaar is. Met de Corvette adverteert NSR met de slogan 'I will try to beat the Mosler'. De Corvette is een kanshebber.



De eerste Corvette is geleverd als bouwdoos. De witte body moet je zelf voorzien van een kleurtje. Zoals je ziet heb ik gekozen voor een echte mannelijke uitvoering. Misschien word ik uitgelachen als ik met deze auto bij een wedstrijd verschijn. Maar het lachen zal mijn tegenstanders vergaan, want deze Corvette is erg snel. Wie het laatst lacht, lacht het best.

Het is niet zo moeilijk om dit model te bouwen. Alle onderdelen moeten beschilderd worden. Al vrij snel zul je doorhebben waar alle delen moeten zitten. Er zijn veel details aan te brengen. Er is een rolkooi, volledig poppetje, brandblusser, antenne, roosters etc. Iemand die het bouwen in de vingers heeft, kan hier een prachtig model van maken.



Het chassis lijkt op het chassis dat gebruikt is met de Porsche van NSR. De sleper arm is beweegbaar, maar kan ook worden vastgezet. De meerwaarde van deze sleper arm ontgaat mij bij dit GT-model.

De vooras kan na eigen inzicht op hoogte worden ingesteld. Door imbusschroeven van onder en boven aan te draaien, kun je de hoogte instellen. De zijwaartse speling is hierdoor ook beïnvloedbaar. Als je de hoogte niet goed insteld, kan de auto uit het slot springen.



De Corvette C6R heeft de King 21 EVO motor (21,400 RPM & 320 g-cm) onder de kap. Dit is inmiddels de standaard motor van NSR. De motor is uitermate goed geschikt voor thuisbanen en op sommige clubbanen zal de motor ook voldoen.

De wegligging van de Corvette is 'voorbeeldig'. De auto is lang, breed en het zwaartepunt ligt laag op de baan. Kortom, de ideale maten: een soort van 90-60-90 voor slotcars.

De standaard Corvette is (bijna) net zo snel als de standaard Mosler van NSR. Ik ben erg benieuwd hoe deze Corvette zich gaat verhouden met de Mosler als de auto helemaal is ingereden. De siliconen banden moeten nog ingereden (ingesleten) worden.



De Corvette C6R van NSR is een hele goede slotcar. Een slotcar met potentie. De auto rijdt net zo fijn als de Mosler en heeft alles in zich om hoge ogen te gooien bij wedstrijden. Met de Corvette C6R van NSR moet iedere serieuze slotracer aan de bak. Deze mag je niet missen, omdat je concurrenten dat ook niet doen!

Deze en volgende maand komen de RTR-modellen uit.

Met dank aan Slotraceshop Klaas Bos in Putten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een RTR in pre-order staan voor deze en ben benieuwd hoe deze het op mijn baan gaat doen!

Anoniem zei

Ik ben ook erg enthousiast over de Corvette, rijd echt lekker en lijkt mij (maar net) iets langzamer dan de Mosler. Misschien dat een Evo versie nog harder gaat....

EvE