Doorgaan naar hoofdcontent

NSR Corvette C6R

Slotcar NSR Corvette C6R
1071 Body kit white



De Corvette C6R is NSR's eigen antwoord op de Mosler. De Mosler van NSR is namelijk een van de snelste standaard slotcars die verkrijgbaar is. Met de Corvette adverteert NSR met de slogan 'I will try to beat the Mosler'. De Corvette is een kanshebber.



De eerste Corvette is geleverd als bouwdoos. De witte body moet je zelf voorzien van een kleurtje. Zoals je ziet heb ik gekozen voor een echte mannelijke uitvoering. Misschien word ik uitgelachen als ik met deze auto bij een wedstrijd verschijn. Maar het lachen zal mijn tegenstanders vergaan, want deze Corvette is erg snel. Wie het laatst lacht, lacht het best.

Het is niet zo moeilijk om dit model te bouwen. Alle onderdelen moeten beschilderd worden. Al vrij snel zul je doorhebben waar alle delen moeten zitten. Er zijn veel details aan te brengen. Er is een rolkooi, volledig poppetje, brandblusser, antenne, roosters etc. Iemand die het bouwen in de vingers heeft, kan hier een prachtig model van maken.



Het chassis lijkt op het chassis dat gebruikt is met de Porsche van NSR. De sleper arm is beweegbaar, maar kan ook worden vastgezet. De meerwaarde van deze sleper arm ontgaat mij bij dit GT-model.

De vooras kan na eigen inzicht op hoogte worden ingesteld. Door imbusschroeven van onder en boven aan te draaien, kun je de hoogte instellen. De zijwaartse speling is hierdoor ook beïnvloedbaar. Als je de hoogte niet goed insteld, kan de auto uit het slot springen.



De Corvette C6R heeft de King 21 EVO motor (21,400 RPM & 320 g-cm) onder de kap. Dit is inmiddels de standaard motor van NSR. De motor is uitermate goed geschikt voor thuisbanen en op sommige clubbanen zal de motor ook voldoen.

De wegligging van de Corvette is 'voorbeeldig'. De auto is lang, breed en het zwaartepunt ligt laag op de baan. Kortom, de ideale maten: een soort van 90-60-90 voor slotcars.

De standaard Corvette is (bijna) net zo snel als de standaard Mosler van NSR. Ik ben erg benieuwd hoe deze Corvette zich gaat verhouden met de Mosler als de auto helemaal is ingereden. De siliconen banden moeten nog ingereden (ingesleten) worden.



De Corvette C6R van NSR is een hele goede slotcar. Een slotcar met potentie. De auto rijdt net zo fijn als de Mosler en heeft alles in zich om hoge ogen te gooien bij wedstrijden. Met de Corvette C6R van NSR moet iedere serieuze slotracer aan de bak. Deze mag je niet missen, omdat je concurrenten dat ook niet doen!

Deze en volgende maand komen de RTR-modellen uit.

Met dank aan Slotraceshop Klaas Bos in Putten.

Reacties

Anoniem zei…
Ik heb een RTR in pre-order staan voor deze en ben benieuwd hoe deze het op mijn baan gaat doen!
Anoniem zei…
Ik ben ook erg enthousiast over de Corvette, rijd echt lekker en lijkt mij (maar net) iets langzamer dan de Mosler. Misschien dat een Evo versie nog harder gaat....

EvE

Populaire berichten van deze blog

Racebaan merk keuze

Op dit moment bestaan er vier grote merken die racebanen aanbieden van goede kwaliteit. De fabrikanten zijn Carrera, Ninco, Scalextric en SCX. Ik zet niet alleen de voor- en nadelen van de vier systemen op een rijtje, maar geeft ook adviezen over de aanschaf van een startset. Dit artikel is naast de algemene informatie vooral gericht op het analoge racen.

Algemene adviezen
Ga met het maken van de baankeuze niet over een nacht ijs. Maak jouw keuze weloverwogen. Baandelen koop je niet vaak. Aan een eenmaal gekozen merk zit je min of meer vast. Probeer de verschillende merken uit bij vrienden of je winkelier. Maak geen keuze gebaseerd op de modellen van een merk. Alle 1:32 schaalmodellen kunnen gebruikt worden op alle vier belangrijke racebaanmerken.

Zoek uit of jouw favoriete racebaanshop de accessoires levert van het merk dat je in de toekomst nodig hebt. Onderdelen van auto's of extra baandelen moeten probleemloos verkrijgbaar te zijn.

Koop de grootste startset die je kan veroorlove…

Eerste indruk Carrera Digital 132

Na ervaringen met Ninco, Scalextric, Carrera, Ninco Digitaal, hout en weer Ninco (analoog) ga ik nu weer met Carrera aan de slag. Ik heb besloten om (deels) over te stappen op Carrera Digital 132.

Eind juli heb ik bij Klaas Bos in Putten een partij Carrera baandelen gekocht. Met deze baandelen heb ik een baan uitgelegd op de vloer van mijn woonkamer. Het doel was om diverse analoog modellen te testen op de Carrara ondergrond (fase 1). De hernieuwde kennismaking beviel erg goed. Mijn NSR en Slot.it modellen en BRM auto's reden erg goed op de baanstukken van Carrera. Ik was vooral blij dat de BRM auto's, die overigens schaal 1:24 zijn, omdat ze erg prettig onder controle zijn te houden op de brede baanstukken van Carrera.


De vakantie brak aan en eigenlijk was ik pas van plan om in de maand september met fase 2 te beginnen. Fase 2 is het uitproberen van een startset Carrera Digital 132. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Op de tweede vakantiedag liep ik 'toevallig…

Op zoek naar een vaste baan?

Deze geweldige cartoon werd door Aart Kramer gemaakt en ingezonden. Meer over Aart kun je vinden op zijn website Kramera.nl.