Doorgaan naar hoofdcontent

Racebaan Punt

De kogel is door de kerk. De huidige beheerders van Racebaan.com stoppen nu helemaal met de website. Een opvolger wordt gezocht.

Een paar weken geleden schreef ik al over de lange stilte op de site.

Zes jaar lang hebben Ton en Frank zich ingezet voor de site, waarvan de eerste drie zeer intensief. Hierbij wil ik hen hartelijk bedanken voor hun goede en positieve bijdrage aan de racebaanhobby (en die ze nog steeds leveren, ook zonder de site want ze zijn zeer actief in een racebaanclub).

Ik hoop dat er een waardig opvolger wordt gevonden, want ik denk dat onze hobby een dergelijke site nodig heeft.

Reacties

Zal ik eens een leuk bod doen?
Marc Brevoord zei…
Ik hoop dat er iemand komt die door wil gaan met de website. Racebaan.com is volgens mij één van de eerste websites die ik ooit heb bezocht toen mijn intresse in slotracen was gewekt.
FRANK103 zei…
Ik zou het doen Gerard, ze zijn bijna alle bezoekers kwijtgeraakt, waarschijnlijk krijg je geld toe!
Zelf iets nieuws beginnen is veel leuker.
JeeWee zei…
Laten we hopen dat het door een slotracer wordt overgenomen en niet door een commerciele partij (een online winkel bijvoorbeeld).
Finger2 zei…
Jammer, volgens mij was het met weinig moeite up to date te houden. Maar we hebben in iedergeval een goed alternatief tot die tijd en dat is Racebaan.info
Roel (slottrack) zei…
Ik sluit me aan bij Finger2. Het zou alleen jammer zijn als de geschiedenis verloren zou gaan. Ik kan mij geen betere plaats voorstellen dan de bestaande reviews bij RacebaanInfo onder te brengen.

Populaire berichten van deze blog

Racebaan merk keuze

Op dit moment bestaan er vier grote merken die racebanen aanbieden van goede kwaliteit. De fabrikanten zijn Carrera, Ninco, Scalextric en SCX. Ik zet niet alleen de voor- en nadelen van de vier systemen op een rijtje, maar geeft ook adviezen over de aanschaf van een startset. Dit artikel is naast de algemene informatie vooral gericht op het analoge racen.

Algemene adviezen
Ga met het maken van de baankeuze niet over een nacht ijs. Maak jouw keuze weloverwogen. Baandelen koop je niet vaak. Aan een eenmaal gekozen merk zit je min of meer vast. Probeer de verschillende merken uit bij vrienden of je winkelier. Maak geen keuze gebaseerd op de modellen van een merk. Alle 1:32 schaalmodellen kunnen gebruikt worden op alle vier belangrijke racebaanmerken.

Zoek uit of jouw favoriete racebaanshop de accessoires levert van het merk dat je in de toekomst nodig hebt. Onderdelen van auto's of extra baandelen moeten probleemloos verkrijgbaar te zijn.

Koop de grootste startset die je kan veroorlove…

Eerste indruk Carrera Digital 132

Na ervaringen met Ninco, Scalextric, Carrera, Ninco Digitaal, hout en weer Ninco (analoog) ga ik nu weer met Carrera aan de slag. Ik heb besloten om (deels) over te stappen op Carrera Digital 132.

Eind juli heb ik bij Klaas Bos in Putten een partij Carrera baandelen gekocht. Met deze baandelen heb ik een baan uitgelegd op de vloer van mijn woonkamer. Het doel was om diverse analoog modellen te testen op de Carrara ondergrond (fase 1). De hernieuwde kennismaking beviel erg goed. Mijn NSR en Slot.it modellen en BRM auto's reden erg goed op de baanstukken van Carrera. Ik was vooral blij dat de BRM auto's, die overigens schaal 1:24 zijn, omdat ze erg prettig onder controle zijn te houden op de brede baanstukken van Carrera.


De vakantie brak aan en eigenlijk was ik pas van plan om in de maand september met fase 2 te beginnen. Fase 2 is het uitproberen van een startset Carrera Digital 132. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Op de tweede vakantiedag liep ik 'toevallig…

Op zoek naar een vaste baan?

Deze geweldige cartoon werd door Aart Kramer gemaakt en ingezonden. Meer over Aart kun je vinden op zijn website Kramera.nl.