donderdag 3 februari 2011

Ninco Lotus Exige GT3

Dit karretje, dat zich niet 1-2-3 laat temmen, heb ik weer eens uit de kast gehaald. Eerst was ik niet zo tevreden over de Lotus Exige GT3 van Ninco, want deze slotcar (uit 2009) liep vaak uit het slot. Althans, dat was mijn ervaring met deze Lotus in de standaard opstelling op mijn Ninco racebaan. Het is voor het eerst dat ik dit model op mijn houten racebaan zet. Het is een wereld van verschil. De Lotus rijdt nu soepel over mijn racebaan.



De Lotus Exige GT3 ziet er prachtig uit. Het was het eerste model van Ninco's 'Sport' lijn. De auto is zeer goed gedetailleerd. Tot het moment dat dit model op de markt kwam, lag Ninco een beetje achter qua detailleringen op Scalextric. Met dit model evenaarde Ninco de concurrent. Zo zijn bijvoorbeeld de banden bedrukt met de merknaam. De spiegels zijn zeer flexibel dus afbreken zal niet gebeuren. De achtervleugel is ook enigszins beweegbaar. Ninco heeft nog geen verlichting in de auto. Slotcars van andere merken hebben dat vaak standaard.

De motor, een NC9 met de naam Sparker, is klein van formaat en heeft voldoende kracht voor een thuisbaan. Met deze slotcar heb ik weer een uurtje racebaanplezier beleefd.



Technische gegevens Lotus Exige GT3 van Ninco
Totale lengte: 126,5 mm Wielbasis: 71,9 mm Hoogte: 34,9 mm Breedte: 59 mm Gewicht: 70 gram Banden: zonder profiel Magneet: schuin achter de motor Overbrenging: 32:12 Motor: NC-9 Sparkler Aandrijving: anglewinder, achterwielaandrijving.

Geen opmerkingen: