woensdag 19 januari 2011

Ninco classics

De klassiekers van Ninco zijn aparte en bijzondere modellen. Ninco heeft al een groot aantal van deze geweldige slotcars gemaakt. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn, maar ik heb ze op de Ninco baan nooit zo op prijs gesteld. Of de modellen waren te krachtig, te licht of niet goed uitgebalanceerd. Echt lekker rijden doen ze niet (op standaard 14 volt). De oorzaak moet worden gezocht in de smalle bandjes van de classics die op het ruwe baanoppervlak van Ninco niet uit de verf komen. Op mijn houten baan en met de trafo op stand 12 zijn het geweldige auto's. Meestal zakken standaard slotcars op hout juist door het ijs. De klassiekers van Ninco zijn de uitzondering op de regel.

Ik heb enkele nostalgische kiekjes gemaakt na een avondje klassiek racen.







1 opmerking:

Gerard van Dongen zei

Op Scalextric sport met 12 volt rijden ze ook heerlijk.
Op mijn nieuwe thema baan ga ik vooral met dot soort auto's racen.
Zien er leuk uit en roepen een mooi
beeld op.